|
Solar-systemen.nl
Vaartje 60 5712 BA Someren tel: 0493 - 479642 Extra informatie Voordelen van zonnepanelen Gebruik maken van zonne-energie levert natuurlijk een groot voordeel op voor je energierekening. Zelfs bij bewolkt weer wordt er stroom opgewekt. Maar zonnepanelen leveren nog veel meer voordelen op. Hieronder een overzicht van alle voordelen van zonnepanelen. Lagere energierekening Belangrijkste voor u is natuurlijk dat de energierekening omlaag gaat. Met zonnepanelen bent u niet meer afhankelijk van uw energieleverancier en heeft u geen last van de stijgende energieprijzen. Wordt er meer zonne-energie opgewekt dan u verbruikt? Deze stroom wordt verkocht aan uw energieleverancier. Goed voor het Millieu Zonne-energie is schoon en duurzaam. De regering wil dat Nederland meer gebruik gaat maken van duurzame groene stroom. Zonne-energie is hier de perfecte manier voor. Tevens zorgen zonnepanelen voor een vermindering van de CO2 uitstoot. Verhogen de waarde van uw huis Zonnepalen verhogen de waarde van een huis net zoals spouwmuurisolatie, zuinige CV ketel en dubbel glas omdat je energielabel van je huis stijgt. Tevens zorgen zonnepanelen voor lagere maandlasten, wat ook weer interressant is voor de potentiele eigenaar. Rendement van zonnepanelen De terugverdientijd van zonnepanelen ligt gemiddeld rond de 6/7 jaar. De levensduur van zonnepanelen ligt tussen de 30 - 40 jaar. Bij een installatie van 10 zonnepanelen heeft u na 25 jaar een rendement van 25.000 euro. Zonnepanelen en btw Het Europese Hof heeft recent geoordeeld dat een particulier voor de btw als ondernemer wordt aangemerkt als hij de opgewekte elektriciteit (gedeeltelijk) aan het elektriciteitsnet levert. Dit betekent dat u, afhankelijk van uw situatie, tot maximaal 21 procent kunt besparen op de aanschafkosten en 6 procent op de plaatsingskosten van uw zonnepanelen. Om hiervoor in aanmerking te komen dient u zich bij de belastingdienst te melden als btw-ondernemer. Om de btw terug te krijgen moeten er meerdere stappen worden ondernomen. Het is allereerst belangrijk dat u de factuur bewaard en dat u een btw administratie bijhoud. Stap 1: Vul het formulier "opgaaf startende onderneming" in en stuur deze op naar de belastingdienst. Stap 2: U ontvangt van de belastingdienst een btw-nummer en de brief "vaststelling belastingplicht". Stap 3: Eventueel ontvangt u nog een vragenbrief van de belastingdienst. Stap 4: Btw-aangifte doen. Dit moet elk kwartaal tot dat het volgende kalenderjaar is aangebroken en de ontheffing kan worden aangevraagd Stap 5: U ontvangt de verschuldigte btw terug van de belastingdienst Stap 6: Ontheffing van de administratieplicht aanvragen. Wij kunnen ons voorstellen dat u geen behoefte heeft aan de administratieve rompslomp die hierbij komt kijken. Daarom bieden wij u de mogelijkheid dit uit handen te nemen. |